Heerenveen aangesloten op digitale Berichtenbox

Heerenveen aangesloten op digitale Berichtenbox

0

HEERENVEEN – Gemeente Heerenveen heeft zich aangesloten op de Berichtenbox van MijnOverheid.

Inwoners van Heerenveen kunnen hierdoor digitale post ontvangen van de gemeente, maar ook van andere overheidsinstanties zoals de Belastingdienst, RDW, SVB en UWV. Hierbij kan gedacht worden aan berichten over toeslagen, kinderbijslag of het verlopen van een identiteitsbewijs.

De aanslagen voor gemeentelijke belastingen zoals OZB, rioolheffing, afvalstoffenheffing en diftar kwamen tot nu toe nog op papier via de brievenbus. Voortaan plaatst de gemeente berichten hierover in de Berichtenbox en worden alle belastingzaken digitaal afgehandeld, tenzij iemand zelf aangeeft dit anders te willen.

Iedere inwoner wordt gevraagd zich aan te sluiten bij MijnOverheid, waar een persoonlijk account kan worden geactiveerd. Vanaf dat moment komt er bericht in de mailbox op het moment dat er in de Berichtenbox een melding klaar staat.

Nog niet aangesloten? Dan komt er een brief met daarin een gebruiksaanwijzing. Het aansluiten is eenvoudig en gebeurt in vier stappen. Mensen die toch liever een papieren aanslag ontvangen, kunnen daarvoor contact opnemen met het Klant Contact Centrum van Gemeente Heerenveen via telefoonnummer 140513.

Foto: borrenstaalenhoef.nl 

Het is niet meer mogelijk te reageren

X
X

Deel dit met een vriend