Triomfmomentje met ReSeth en fit20

Triomfmomentje met ReSeth en fit20

0

Op de weegschaal gaan was iets waarvan ik eigenlijk niet meer wist wat dat was. Maar als je wilt ReSeth-en, gaat daar een en ander aan vooraf, waaronder die weegschaal dus. Want 7 kg eraf in 7 weken, dat moet je ergens kunnen meten. Dus braaf op het apparaat op maandag. En toen weer op vrijdag, wat ik stiekem razend spannend vond. Want wat als die ene kilo er nou niet af was?

Triomfmomentje: 2,4 kg eraf!!! Ja echt waar, ik geloofde mijn ogen niet. Door een kleine week nauwkeurig het voedingsschema volgen en starten met trainen, keihard de kilo’s eraf gewerkt. Ik kan het-ik doe het-ik haal het, want dit begin is echt geen half werk en supermotiverend.

Intussen wordt ik ook in razend tempo fitter. Door het trainen kom ik buiten de fitstudio bewuster in beweging. Al was het alleen al tegen de spierpijn, die toch een paar keer per week upcoming is. Tof dus dat ik eerst op conditie ben gekomen bij fit20. Ik blijf het de ultieme manier vinden om met een relatief kleine tijdsinvestering te werken aan fitheid, houding en toch ook al wat gewichtsverlies.

Maar de echt grote slag slaan naar veel minder kilo’s, dat gebeurt dan weer bij ReSeth. Wat trouwens absoluut niet vanzelf gaat, dat jullie dat door dit gejuich nu niet gaan denken. Afzien is het trainen, echt waar. Maar wat kicken ook als je merkt dat je daarin de slag te pakken krijgt en al in de eerste week vooruit gaat. Ben er wel doodmoe van. “Je moet meer uitrusten”, meldde Wilko. Ja, de noodzaak daarvan heb ik gemerkt. Ik kan me niet herinneren wanneer ik zo vroeg op bed lag als afgelopen week.

Geitenyoghurt, kennen jullie dat? Lekker spul. Gelukkig maar, want dat eet ik nu elke dag. Verder komt er geen pasta, brood, rijst of vergelijkbaars meer voorbij mijn lippen. En ook geen alcohol of  snoep. Wel bergen fruit en groeten, love it. Wat ik enorm mis, is kaas eten. Watertandend kijk ik naar die heerlijke kaasjes die me vanuit de koelkast nog verleidelijk aankijken. Ik hoop dat de kinderen ze ophebben voor ik ………. nee, afblijven, niet doen. Mental power is mijn verdediging tegen de verleiding. En die 2,4 kg natuurlijk, want die mogen er niet meer aan.

Op naar week twee, waarin het trainen nu strakker moet worden en het eten een tikje strenger. Langzaamaan ga ik niet alleen minder producten eten, maar ook kleinere hoeveelheden. Nu zeg ik nog ‘alles went’, vraag me nog maar eens hoe dat is over een week of twee. Trouwens supertof dat jullie ook meeleven. ‘Never walk alone met een personal trainer’, schreef ik vorige week. Maar dat jullie een beetje met me meelopen, is ook echt motiverend.

Tip van de week: de R van Rust. Je lichaam heeft rust nodig. Je spieren moeten herstellen. Een training werkt door als je daarna thuis even op de bank ligt. De powernap die ik van Wilko moet doen, doet wonderen. En ’s avonds op tijd naar bed, waaraan ik me gisterenavond bepaald niet heb gehouden. Dat voel ik nu echt, dus beetje dom. Maar het komt allemaal goed, want ik kijk uit naar een sportief weekje.

Nieuwsgierig geworden? Kijk op de sites van ReSeth en fit20, of kom langs aan Van Harenspad 2 in Heerenveen.

Het is niet meer mogelijk te reageren

X
X

Deel dit met een vriend